Důvod, proč byste měli jíst semínka z melounu

Melouny jsou jedny z nejvíce osvěžujících a chutných občerstvení, které si můžete vychutnat v horkém letním dni. Samozřejmě, že většina z nás vybírá nebo plive semena, která v sobě meloun ukrývá. Ať už nás trápí dětská představa, že nám porostou v břiše malé melouny, i když logicky víme, že to není pravda, nebo jsme tak jednoduše jen zvyklí. Vyhýbáním těchto malých černých kousků se zbavujeme některých užitečných živin.

Sníst meloun i s peckami se vyplatí

Podle USDA ( Americké Ministerstvo Zemědělství) jsou semena melounu skvělým zdrojem dvou zvláště prospěšných minerálů: hořčíku a železa. Další americká studie doporučuje, aby dospělé ženy na denní bázi dodaly svému tělo 320 gramů hořčíku, který podporuje funkci svalů a nervů. Hořčík je také skvělý pro snížení krevního tlaku, zmírnění úzkostí nebo při spánkových problémech.

K čemu je dobrý horčík pro naše tělo?

Větší hrstka semen melounu obsahuje 21 gramů tohoto vitaminu. Neradíme vám, abyste jedli celé dny jen semínka z melounu, ale pokud je přestanete vyplivovat, jsou skvělým způsobem, jak získat notnou dávku hořčíku do svého těla. Příjem hořčíku můžete také zvýšit vhodnými doplňky stravy, ale ty pravděpodobně nebudou tak lahodné jako plátek melounu.

Pokud jde o železo, je nezbytné pro zdraví naší krve, fyzický růst, funkci buněk a vývoj mozku. Nedostatek železa způsobuje bledost, silnou únavu, ztenčování vlasů nebo časté infekce a špatné hojení ran.

Když v těle klesne hladina železa, přestane produkovat dostatečné množství červených krvinek. Základním způsobem, jak docílit dostatečného množství železa v těle, je konzumace potravin bohatých na železo.

5 benefitů vodního melounu

1. Hydratace na prvním místě
Přes 90 % jeho dužiny tvoří voda! V létě je tedy meloun ideální volbou k svačině, na které si pochutnáte.

2. Vitaminová bomba
Všechny druhy melounů jsou našemu tělu velmi prospěšné. Obsahují vitaminy A, B, C, železo, mangan a beta-karoten. Velkým bonusem je jejich močopudnost, při níž se tělo zbavuje nezdravých látek.

3. Pokaždé jiná chuť
Meloun má mnoho druhů, nemusíte se tedy krmit pouze nejznámějším vodním melounem, ale zkusit i další. Cukrový, Galia, Kantalup nebo Ogen.

4. Zrníčka už nepliveme
Melounová zrníčka obsahují železo a jejich konzumace podporuje správnou činnost organismu a jsou i prospěšná pro naše trávení.

5. Obsahuje lykopen
Melouny obsahují lykopen, který snižuje riziko onemocnění rakoviny prostaty a děložního čípku.

 

ČTĚTE TAKÉ:

5 NEJČASTĚJŠÍCH ZLOZVYKŮ, KTERÉ ŠKODÍ VAŠEMU TĚLU
1 VĚC, KTEROU ZANEDBÁVÁTE A OHROŽUJETE TÍM SVOJI IMUNITU

@svetzeny