Přejít k hlavnímu obsahu

Hubnutí podle horoskopu: Berani musí zapojit soutěživost, Pannám prospěje puntičkářství

Info ikona
Hubnutí

Ráda byste shodila nějaké to kilo, ale nevíte jak na to? Vyzkoušejte dietu na míru podle vašeho znamení zvěrokruhu. Zatímco Berani mají dobré spalování, Býci jsou náchylní k přibírání. Na jaké potraviny si musíte dávat pozor a co udělat, abyste měla postavu jako proutek? Zde je pár tipů.

Zkusila jste už snad všechno možné, dokonce přísné diety, ale nic nepomáhá a stále nemůžete zhubnout? Zkuste to jinak, zapomeňte na hladovění a přizpůsobte svůj nový zdravější životní styl hvězdnému znamení. Co platí na Berana nebo Štíra? Uvidíte, že až vyzkoušíte životosprávu, která je v souladu s vaším horoskopem, určitě se vytoužené výsledky brzy dostaví.

Beran

Berani jsou nejsoutěživějším znamením horoskopu a mívají dobré spalování. Pokud ale začnou mít problémy s nadváhou, je dobré, aby se naučili svůj ohnivý zápal pro věc začít využívat naplno. Berani se totiž mohou snadno začít nudit, a mívají tak tendenci činnosti nedotahovat do konce, což se týká i jejich sportování. Nejlepší motivací je tak pro ženu ve znamení Berana kamarádka nebo partner, který bude cvičit s ní. Pomoci může i osobní fitness trenér. Ve chvíli, kdy jako Beran nebudete cvičit samotná, projeví se vaše konkurence schopnost naplno a začnete chtít být nejlepší. Právě tento fakt vás donutí u cvičení vydržet, a vy tak dosáhnete daleko lepších výsledků.

Další zajímavou výzvou může být pro Berana novější zdravá životospráva. Berani by měli mít ve svém jídelníčku dostatek luštěnin, ale také zelené zeleniny, třeba špenátu a brokolice. Celkově s jakýmkoliv druhem zeleniny nemohou berani šlápnout vedle. Vhodná je pro Berany i konzumace ryb a drůbežího masa. Berani pro svou vysokou aktivitu často vynechávají snídani, což je chyba. Připravte si hned ráno pokrm bohatý na dostatek prospěšných živin, vitaminů a vlákninu. Berani by se měli vyhýbat zejména soli, ze které se hodně přibírá a výrazně kořeněným potravinám.

Býk

Býci milují všechny dary života, včetně dobrého jídla, kterému holdují a moc si ho užívají. Právě proto, že si potrpí na pojídání sladkostí a všemožných dalších dobrot, mají býci největší sklony k přibývání na váze z celého zvěrokruhu. Pokud chcete jako žena Býk shodit, musí být pro vás nová změna režimu nebo cvičení dostatečně lákavá. Býci totiž milují všechno exkluzivní a luxusní. Kromě permanentky do nového a moderního fitka, pomůže Býkům také pravidelná a vyvážená strava. Ta by se v případě Býka měla skládat především z dostatku zeleniny a ovoce, kysaných mléčných výrobků a drůbežího masa. Naopak vynechat by měli býci všechny potraviny z bílé mouky a především jejich oblíbené sladké, jako jsou čokoláda a dezerty. Pokud máte pocit, že se bez sladkého a pečiva neobejdete, nahraďte je celozrnnými výrobky a výrobky z tvrdé mouky, jako například semolinovými těstovinami. Mlsat můžete hořkou čokoládu nebo domácí tvarohovou zmrzlinu slazenou medem či rostlinnými sladidly.

Blíženci

Blíženci jsou velice aktivní a neposední. Chvíli nevydrží na jednom místě a díky tomu jsou většinou štíhlí a nemívají problémy s nadváhou. Když už se ale přece jen zakulatí, musí si zdravé stravování a cvičení spojit se zábavou. Když je totiž sport nebude bavit, rozhodně u něj dlouho nevydrží.  Blížencům nejvíce prospívají lehká jídla, která se skládají z rybího masa a zeleniny v podobě okurek, petržele či kopru. Vhodné pro pestrý jídelníček Blíženců jsou také potraviny jako vejce, drůbeží maso, sýry a ořechy. Blíženci by neměli zapomínat ani na snídani, alespoň dvě až tři hodiny před spaním by zase naopak neměli raději nic jíst. Blížence většinou baví kolektivní sporty, jako je jóga, spinning či kruhový trénink. Rozhodně ale ze všeho nejdříve musí najít pohyb, který je bude opravdu bavit, dokonce natolik, že díky němu shodí přebytečná kila.

Rak

Stejně jako Býci, mají i Raci sklony k tomu mít pár kilo navíc. Rádi si totiž dopřávají a někdy mají dokonce sklony k přejídání. Často si totiž zakládají na tradiční, avšak tučné české kuchyni. Pokud chcete jako rak zhubnout, je vhodný čas na to, abyste kompletně odlehčila jídelníček. Obloukem se vyhýbejte uzeninám, polotovarům a smaženým pokrmům. Namísto toho si dopřávejte kvalitní stravu v podobě žitného pečiva, rýže, drůbežího a rybího masa, rýže, a mlsnou zahánějte zeleninou a ovocem. Mezi sporty vhodné pro raky patří například tenis, plavání, běh nebo pravidelné procházky. Nezapomínejte ani na pravidelný a dostatečný pitný režim.

Lev

Lvům zdravé stravování ani střídmý jídelníček rozhodně nedělá problém. Mají totiž rádi obdiv, a proto se ho snaží získat i díky své dokonale tvarované postavě. Často se starají o to, aby svaly a štíhlou vypracovanou postavu. Pokud se ale přece jenom obávají pár kil navíc, pomůže Lvům, když budou jíst hlavně do dvou hodin odpoledne. Odpoledne už by měli lvi zařazovat do svého jídelníčku raději pouze kvalitní a lehká jídla, na která Lvi i jinak nedají dopustit. Jedincům v tomto znamení prospěje konzumace více procentní šunky a libového masa, celozrnného pečiva. V neposlední řadě si musejí Lvi dávat pozor na přílohy. Lvi by totiž měli spíše než přílohy konzumovat více zeleniny. Také mléčné výrobky nejsou pro Lvi příliš vhodné. Vhodným sportem, který jim pomůže shodit kila navíc je posilování, překážkový běh nebo třeba power jóga, bavit je bude i volejbal, basketbal a další kolektivní sporty, kde mohou přede všemi projevit svůj sportovní talent.

Panna

Panny jsou perfekcionisté, což pro ně může být nejen překážkou, ale také velkou výhodou v případě snahy shodit pár kil. Pokud na sobě hned nevidí výsledky, mohou začít být Panny naštvané a znechucené, což ale nakonec může fungovat jako hnací motor k tomu, že ve své snaze nepoleví a díky tomu vytrvají na své cestě za štíhlou linií. Panny navíc mají rády stabilitu, rutinu a také rituály, které jim pomohou udržet zdravé návyky. Jediným rizikem je, že jedinci v tomto znamení mohou snadno propadnout závislosti ve snaze o zdravý životní styl a hubnutí, takže se musí snažit najít si zdravou míru. Pokud ji ale najdou a udrží si ji, vytrvají a získají správný rytmus, který si dokáží udržet a zhubnout. Mezi cvičení vhodná pro Panny patří například běžky, bruslení na ledních a in-line bruslích, tanec nebo pilates. Důležité je, aby se Panny v daném sportu našly a snažily se v něm být co nejlepší.

 

Váhy

Váhy občas ulítají na přehnaně sladkém či slaném jídle. Pokud jste váha a máte stejný problém, musíte si konzumaci těchto potravin rozhodně začít dávat pozor. V opačném případě můžete přibírat na váze. Často a rádi mlsáte, ale i to může mít své řešení.  Až vás příště začne honit mlsná, tak sáhněte namísto slaných dobrot po čerstvém ovoci a zelenině. Večer u televize si místo slaných brambůrek dejte raději oříšky a semínka. Dopřávejte si stravu bohatou zejména na vitaminy A a E. Tyto důležité a zdraví prospěšné vitaminy, které vám pomohou udržet své tělo v rovnováze, najdete třeba v brokolici, kukuřici, mrkvi, špenátu, oříškách, dýni a v mléčných výrobcích. Mezi sporty, které jsou vhodné pro váhy, patří jóga, posilování, pilates nebo jízda na kole, procházky a turistika.

Štír

Štíři nikdy nenechávají plný talíř a každé jídlo z talíře dojídají až do posledního drobku. Navíc holdují těžkým a tučným jídlům, která jim mohou kazit jejich snahu o štíhlou linii. Jestliže patříte mezi Štíry, kteří kvůli nezdravému stravování mají několik kilo navíc, hledejte motivaci, jak je zase shodíte. Právě správná motivace je totiž pro Štíry při hubnutí nejúčinnějším pohonem. Nezapomínejte na pravidelný pitný režim, složený převážně z čisté neperlivé vody a zeleného či bylinných čajů, které očistí váš organismus a nastartují správně metabolismus. Důležité je, aby Štíři nejedli po šesté hodině večer žádná tučná a mastná jídla. Jídelníček by jedinci narození v tomto znamení měli obohatit zejména o papriku, zelí a listovou zeleninu. Prospějí jim kruhové tréninky, rychlá chůze anebo běh, na který předem trénují, například půl maraton či jakékoliv závody. Díky vytyčenému cíli udrží Štír lépe svou motivaci k hubnutí.

Střelec

Střelci si rádi a často dopřávají nezdravá jídla ve fast foodech a právě to bývá kamenem úrazu pro jejich štíhlou linii, konkrétně pro bříško, které mohou mít Střelci větší. Nejvhodnějším řešením, jak dosáhnout plochého břicha a výborné kondice je pro Střelce pravidelný a zdravější jídelníček. Střelci by měli jíst alespoň pětkrát denně po malých porcích. Zařadit by měli do své stravy především ořechy, semínka, rýži a ryby i více zeleniny, která by měla Střelcům nahradit i různé kalorické přílohy hlavních pokrmů. Nejpodstatnější při hubnutí jsou pro Střelce snídaně a oběd. Vyhýbat by se měli jedinci v tomto znamení především brambůrkám, popcornu a dalším nezdravým pochoutkám. Namísto nich vyzkoušejte třeba sušené brusinky a další ovoce. Ke štíhlé linii Střelců by měl patřit také pohyb, jako jsou procházky, jízda na kole, na koni, turistika nebo posilování. Právě dostatek sportu jim totiž často chybí, a to se nepříjemně odráží i na jejich postavě.

Kozoroh

Kozorohové jsou cílevědomí, což jim prospívá také při snaze o udržení štíhlé postavy. Většinou jde o jedince s hubenou postavou, kterým nadváha a obezita rozhodně nehrozí. Pokud se ale přece jen najde mezi Kozorohy jedince s kily navíc, zdravá a pravidelná strava a větší míra cvičení mu pomůže navrátit se zpátky do kondice. Kozorozi mívají naopak tendenci jíst příliš málo a hladovět, což může být důvodem jejich lehké nadváhy. V jejich jídelníčku proto nesmí chybět drůbeží maso, vejce a dostatek ovoce i zeleniny bohaté na živiny a vlákninu. Ani Kozorohům nesvědčí noční přejídání a konzumace těžkých či smažených jídel večer. Bavit je bude jóga, strečink, aerobik nebo posilování.

Vodnář

Vodnáři většinou neradi dodržují jakákoliv pravidla a mají rádi nespoutanost. To se jim ale v případě jejich jídelníčku a stravování nemusí příliš vyplatit. Aby dokázali zhubnout, musí nejdříve zocelit svou pevnou vůli. Vodnáři mohou i při hubnutí navíc zapojit svou kreativitu a smysl pro umění. Překopejte celý svůj dosavadní jídelníček a do toho nového zařaďte dostatek ovoce a zeleniny, jezte dostatek živin a vlákniny a dopřávejte si malé porce několikrát denně. Mezi vhodné potraviny pro Vodnáře patří citrusy – pomeranče, grep i citron, ale také černý rybíz nebo paprika, hlávkový salát, petržel, kopr a bílé zelí či luštěniny, například čočka, fazole a hrách. Mezi sporty vhodné pro Vodnáře patří jízda na kole, bojové sporty, skupinové sporty, například volejbal, běh nebo kruhový trénink, tanec nebo cokoliv, co bude pro Vodnáře nové a zajímavé.

Ryby

Ryby si na cvičení moc nepotrpí, protože jim více sejde na jejich psychické pohodě. Navíc většinou holdují sladkým a tučným pokrmům, což jejich postavě příliš neprospívá. Pokud je honí mlsná, nejvhodnější měly by ji Ryby zahánět raději sušeným ovocem, semínky, oříšky, nebo více procentní hořkou čokoládou. Rybám pomohou i zdravé svačinky, pro které jsou ideální domácí müsli, čerstvé ovocné nebo zeleninové smoothie, zmrzlina z čerstvého ovoce a bílého jogurtu, nebo jiným doma připraveným zdravým mlsáním. Důležité je, abyste nehladověla, ale pokrmy slazené bílým cukrem nahradila jejich zdravější variantou. Do svého jídelníčku by měli jedinci narození ve znamení Ryb přidat hojné množství jogurtů, sýrů, tvarohu i jiných mléčných výrobků, vhodným spestřením jsou pro Ryby také zeleninové saláty, hovězí maso nebo sušené ovoce. Ryby však mohou zhubnout také díky pohybu, nejpřirozenějším je pro ně chůze, turistika, běh, tanec, či plavání.

Zdroje: rd.com; timesofindia.indiatimes.com