Přejít k hlavnímu obsahu

Nahradí 10 000 kroků opravdu fyzickou aktivitu? Musíte si spočítat, kolik toho "ujdete" při jiném sportovním výkonu

Info ikona
Zdraví

Nahradí 10 000 kroků denně regulérní cvičení? Když opravdu zvládneme svých 10 000 kroků denně, musíme vlastně ještě sportovat? Odpověď je jednoduchá.

Je úžasné, že vůbec zvažujete 10 000 kroků denně! Víme, jak těžké je, zvláště v našich hektických životech, mít každý den dostatek pohybu – a nejlépe na čerstvém vzduchu. Hranice 10 000 kroků zní sportovně, ale nevychází úplně z ničeho nic. Věda ví, že toto množství cvičení posiluje zdraví srdce, snižuje riziko mrtvice, zlepšuje kvalitu spánku a zlepšuje náladu i kreativitu. Proto tento pokyn doporučuje i WHO. Může ale 10 000 kroků denně nahradit i kvalitní trénink?

Spočítejte si, kolik kroků uděláte v jiném sportu

Podívejme se, kolik kroků „uděláte“ v jiných sportech. Hodinová pomalá jízda na kole je asi 7 500 kroků, průměrný rychlý běh za 60 minut je asi 12 500. Pohodové plavání vás dostane na cca 6000. Jak můžete vidět, s 10 000 kroky jste již dokončili kvalitní trénink.

Všechno má svoje minus

Úspěšně absolvovaný sportovní trénink uvolní spoustu adrenalinu a pocitů štěstí a navíc posílí svaly. Pokud chcete zhubnout trvale (a na správných místech), nevyhnete se sportovnímu programu. Pokud ale chcete udělat něco pro své zdraví a zároveň se udržet ve formě, můžete udělat svých 10 000 kroků. 

Zdroj: WHO, Wikipedie

Newsletter

Svet Zeny logo

Odebírejte náš NEWSLETTER

Váš e-mail

Na váš e-mail jsme odeslali odkaz pro potvrzení odběru novinek.