Přejít k hlavnímu obsahu

Na co se zaměřit, pokud chcete zlepšit svůj život a získat z něj to nejlepší? Poznejte šest základních pilířů života

Info ikona
Psychologie

Je tu šest bodů, na které se musíte zaměřit, pokud chceme zlepšit svůj život. Nebudeme vám lhát, že je to jednoduché, ale krok po kroku, den po dni, můžeme být díky těmto základním pilířům blíž ke svému cíli – vysněnému životu.

Nic není zadarmo a pro směr a úroveň našeho života to platí dvojnásob. Pokud se rozhodnete nebo si uvědomíte, že se váš život neubírá směrem, jaký byste si přáli, máte moc se svých rukách. Ano, můžete to změnit. Je jedno, kolik vám je let, kolik máte dětí nebo jaká je vaše pozice v práce – potřebujete jenom neskonalou touhu něco změnit. Těchto šest bodů jsou základy, na kterých byste měli začít pracovat.

1. Spánek

To začínáme vcelku jednoduše. Musíte prostě spát! Dát tělu dostatečný odpočinek. Mějte na paměti, že se nikdy nemůžete „naspat dopředu“ nebo „dospat“. Pomozte vaše tělu a mysli regenerovat – pokud kvalitně spíte, pocítíte to nejen fyzicky, ale i duševně.

2. Výživa

Jste to, co jíte. A je tomu tak. Je dokázáno, že lidé, kteří se krmí zpracovanými potravinami, fastfoody a sladkostmi, trpí častěji depresemi. Zdravé a čerstvé potraviny jsou základem. Nemluvíte tady o tom, že musíte držet diety a sníst jenom 1 200 kalorií denně. Mluvíte o tom, že je třeba si uvařit polévku místo té ze sáčku, že je dobré dát si ovoce nebo zeleninu. Vychutnat si jídlo, V KLIDU se najíst a také se nehroutit, když si dáte hranolku nebo zmrzlinu. Vyváženost je klíč k úspěchu.

3. Vztahy a domov

Mít doma zázemí a klid je alfa a omega všeho. Mít kamarádku nebo kamaráda, kterému můžeme svěřit a můžeme s ním sdílet naše radosti i problémy, je neméně důležité. Nezapomínejte pečovat a svou rodinu a přátele. Uspořádejte společný oběd, pošlete jim smsku, ať mají hezký den nebo vymyslete společný výlet. Mít kvalitní sociální zázemí je pro náš a naši psychiku velice důležité.

4. Cvičení

Tenhle bod zřejmě nebude ten nejoblíbenější, že? Ale čím víc si budete cvičení, fitness nebo vycházky protivit, tím horší to bude. Vydechněte a řekněte si, že jedna delší vycházka vám neublíží a jděte. Neřešte, zda se vám chce nebo ne, prostě párkrát přesvědčte sama sebe a nedovolte si podlehnout lenosti. Uvidíte, jaký dobrý pocit se dostaví.

5. Pracovní prostředí

Pokud máte práci, která vás vyloženě nevytáčí jen při pomyšlení, vytvořte si v ní ideální podmínky. V opačném případě začněte hledat práci novou. Nikdy není pozdě a máte neomezené množství možností – limity jsou pouze ve vaší hlavě. V práce si vytvořte ideální pracovní prostředí, promluvte si se šéfem a nebojte se zmínit zlepšení podmínek nebo zvýšení platu. Pokud budete jednat tak, že víte, že máte dalších x možností, budete méně upjatí a komunikace půjde sama od sebe hladce.

6. Dobré zvyky

Disciplína je cesta k vítězství. Zkuste se naučit nějakým návykům, které vám zlepší život – psychicky i fyzicky. Pijte dostatek tekutin, choďte pěšky, buďte na slunci, vypněte elektronická zařízení, čtěte si. Vždy si určete jeden návyk na měsíc a praktikujte ho, dokud se z něj nestane rutina.

Držíme vám palce!

Newsletter

Svet Zeny logo

Odebírejte náš NEWSLETTER

Váš e-mail

Na váš e-mail jsme odeslali odkaz pro potvrzení odběru novinek.