Pravidla, jak správně běhat. Znáte je všechny?

Všimla jste si, že stále více lidí ve vašem okolí začalo běhat a ještě více jich o běhání mluví? Tento pohyb přece umíme, tak proč je kolem něj teď tolik řečí? Protože i pro tenhle zdánlivě jednoduchý sport existují pravidla, a pokud jste nováček, mohla byste se dopustit chyb, které by vás mohly připravit o nadšení. A to by byla škoda.

Proč to stojí za to?

Ne nadarmo se tahle disciplína stala masovým sportem číslo jedna. Největší výhodou je, že téměř nic nestojí. Stačí si obout kvalitní boty a případně si pohlídat předpověď počasí. Jedinou překážkou může být špatný zdravotní stav a obezita. Při výrazné nadváze riskujete poškození kloubů, proto byste měla začít svižnou chůzí a běh odložit, až se vám podaří shodit na přijatelnou váhu. Udělejte si čas na trénink alespoň dvakrát až třikrát týdně. Pozitivní účinky pocítíte už po měsíci. Změny na postavě sice ještě neuvidíte, ale budete lépe spát, stoupne vám sebevědomí, budete lépe zvládat stres a pocítíte radost z překonání případné lenosti.Výsledkem dlouhodobého tréninku je pak posílení imunity a srdce, naučíte se lépe dýchat a díky lepšímu prokrvování budete mít  hezčí pleť.


Důležitá pravidla:

1. Minimálně hodinu a půl před tréninkem nejezte.
2. Objem tréninku navyšujte maximálně o 10 % týdně.
3. Před během se protáhněte.
4. Dejte přednost lesním cestám před asfaltem.
5. Pokud vás po tréninku něco bolí, dejte si dva dny pauzu.
6. Běhejte tempem, které vám umožní konverzovat.
7. Oblékejte se, jako by venku bylo o 10 stupňů více.
8. Po každém náročnějším tréninku si nechte den na regeneraci.
9. Nezapomeňte se po běhání vždy důkladně protáhnout.

Foto: Depositphotos (1)

@svetzeny