Přejít k hlavnímu obsahu

Jak zpevnit tělo: 5 super cviků

Cvičení na vibrační plošině je čím dál populárnější. A svou vysokou efektivitou je pro novoroční předsevzetí týkající se krásnější postavy zcela ideální.

Galerie: Jak zpevnit tělo: 5 super cviků

Cvičení s pomocí vibrační plošiny je totiž až o třetinu intenzivnější než jiné fitness aktivity – jednoduše řečeno, během kratší doby si dáte víc do těla. Zatímco lekce aerobiku vám zabere hodinu, na Power Plate strávíte 20 minut a připadáte si, jako byste celý večer makali v posilovně. A hlavně to pocítí svaly, o nichž jste neměli ani tušení, že je máte, neboť se rovnoměrně protáhnou a posílí všechny partie. Navíc se zbavíte nejen podkožního, ale i skrytého (viscelárního) tuku, který je rizikovější z hlediska vzniku zdravotních potíží (například kardiovaskulárních chorob).

1. cvik

Zadní partie stehen si protáhnete v mírném předklonu. Dbejte na mírně pokrčená kolena a správné prohnutí zad. Tah zvyšujte s výdechem, nesmí však jít přes bolest.

2. cvik

Zanožování v podřepu posílí dolní končetiny a zadeček. Trup je v mírném předklonu, pozor na prohnutí v bedrech. Aktivujte též břišní svaly a zanožujte s výdechem.

3. cvik

Hýždě a stehna posílí cvik s tzv. expanderem. V podřepu si kolem kolen umístěte pružný pás a vyvíjejte jemný protitlak. Kolena mají mířit stejným směrem jako chodidla.

4. cvik

Uvolnění zad uvítáte nejen po sezení v práci. V pokleku na plošině ručkujte po její jedné straně. Kolena si můžete podložit.

5. cvik

Masáž přední strany stehen uvolní svaly po tréninku a působí proti celulitidě. Pokud vám vzpor dělá problémy, lze si trup podložit stupínkem na aerobik či gymnastickým míčem.

Cviky na problémové partie pro vás vybral trenér Vít Živný z pražského fitness centra Holmes Place.

Foto: Depositphotos (1), archiv Holmes Place (5)