Hubnutí žádá 5 P: Jednoduché a účinné!

1. Psychika

Boj s nadváhou začíná v hlavě – bez psychické pohody je marný. Známá psycholožka Marta Boučková v knížce Když se hubnout nedaří uvádí příběhy inspirované osudy skutečných lidí. Dokládají, že stres, splín, nesplněné sny či negativní myšlenky podporují nárůst tukových polštářů. A také radí, jak z toho ven a jak zdravě a „štíhle“ myslet i žít.

2. Pití

Dodržovat pitný režim je nezbytné. Navíc některé nápoje hubnutí napomáhají.

* Japonský čaj Matcha se od ostatních zelených čajů liší způsobem pěstování i zpracování. Jeho účinnost při redukčních dietách potvrdily i klinické studie (více na www.matchatea.cz).

* Bylinný čaj Ploché bříško (www.oxalis.cz) obsahuje mimo jiné maté. Tlumí pocit hladu, je mírně projímavý a močopudný.

* Ajurvédské kafe s himálajskou bylinou garcinia omezuje chuť na sladké, pocit hladu a ukládání tuků (www.dnmcompany.cz).

3. Počasí

V chladném či mrazivém počasí se kila shazují obtížněji – tělo má totiž tendenci se před zimou chránit vytvářením tukových polštářů. Nejlepší je proto začínat s redukčními dietami na sklonku zimy a na jaře – organismus „tuší“, že bude čím dál tepleji, a snáz se tuku zbavuje. Redukci nadváhy podporuje i prodlužující se čas slunečního svitu.

4. Pohyb

Je nejúčinnější metodou na cestě k hubnutí. Platí pravidlo, že hýbete-li se dostatečně, získáte a udržíte štíhlou linii bez jakýchkoli dalších opatření. Ale pokud se naopak nehýbete vůbec, tak vám žádná metoda hubnutí nebude trvale fungovat.

5. Pravidelnost

Jezte v pravidelných intervalech 5× až 6× denně malé porce. Strava musí být vyvážená a pestrá, s dostatkem ovoce a zeleniny. Pravidelnost si zaveďte i u pohybových aktivit (optimální je 3× týdně 20 minut + 2× týdně 1 hodina). A pravidelný by měl být i váš spánek – kdo spí málo a chodí si lehnout pokaždé v jinou dobu, hubne hůř.

Ovoce na hubnutí

Ananas, jablka, hroznové víno, jahody, maracuja…

Bát se u sladkého ovoce obsahu cukru je nesmysl. Cukr si hlídejte spíše v pečivu, v nápojích, zákuscích, zmrzlinách atd., kde je ho mnohonásobně víc.

Zelenina na hubnutí

Zelí, kapusta, celer, petržel, mrkev, brokolice, hlávkový salát, papriky…

Zelenina je jednak výborným „plnidlem“ (s minimem kalorií zažene hlad), jednak zrychluje metabolismus a podporuje odbourávání tuků. Jezte ji nejméně 3× denně syrovou, ale i tepelně upravenou.

Co také pomůže:

* Program XLS Medical (Vázání kalorií z tuků, Blokování kalorií ze sacharidů a Redukování chuti k jídlu) je určen speciálně pro povánoční shazování kil, ale pomůže i jindy. Koupíte na www.omega-pharma.cz.

* Brazilská guarana má spoustu blahodárných účinků – mimo jiné také podporuje redukci nadváhy – potlačuje chuť k jídlu a zároveň dodává energii, detoxikuje organismus a prospívá psychice. Více na www.guaranaplus.cz

Foto: Depositphotos (1), archiv firem (7)

@svetzeny