Internetové nakupování: 3 rady, jak nenaletět

Toho, na co bychom si při nákupu přes internet měli dávat pozor, je víc – my vám však nabízíme tři hlavní rady, které by vám měly pomoci vyhnout se zásadním potížím.

1. Věnujte pozornost výběru e-shopu

Rozhodnete-li se pro neseriózní firmu, roste riziko, že s vámi obchodník nebude jednat fér. Podezření by ve vás měly vyvolat například nepřiměřeně nízké ceny (zboží může být použité, pašované, se skrytou vadou apod.). Bezpečnější je nakupovat v prověřených e-shopech, které poznáte podle loga s certifikací APEK (Asociace pro elektronickou komerci).

2. Čtěte obchodní podmínky

Při internetovém nakupování si dobře prostudujte nákupní řád. Pozornost věnujte také obchodním a reklamačním podmínkám. Jde o údaje, které musí obchodník ze zákona zveřejnit na svých webových stránkách. Pokud tomu tak není, nejde o seriózní e-shop – už to, že nerespektuje vaše práva, by vás mělo odradit. Ujistěte se, že se nákupní řád nesnaží „vykroutit“ ze zákonných podmínek. Ty nejdůležitější jsou například: Obchodník je povinen případnou reklamaci vyřídit do 30 dnů. Vy máte právo odstoupit od kupní smlouvy ve čtrnáctidenní lhůtě od převzetí zboží.

3. Hleďte na reference ostatních zákazníků

Ač je nabídka zboží v e-shopech široká a ceny příznivé, nenechte se zlákat k nepromyšleným nákupům. Zvláště pak, pokud v daném obchodě nakupujete poprvé. „Sbírejte informace a zkušenosti od ostatních spotřebitelů. Nejlepší reference vám poskytnou vaši přátelé či kolegové nebo různé srovnávače a diskusní fóra na internetu,“ říká projektová manažerka portálu Zuprofit.cz Vanda Tobiášová. Právě Zuprofit CZ je úplně novou platformou na českém internetu. Nejenže shromažďuje hodnocení internetových obchodů jednotlivými uživateli, ale také přes něj můžete nakoupit na prověřených českých a zahraničních e-shopech, a ještě dostat část peněz zpět.

Foto: Zuprofit.cz (1)

@svetzeny