Přejít k hlavnímu obsahu

Závislost přímo značková

Oblečení, boty, hodinky, sportovní potřeby, kabelky, parfémy a kdovíco ještě musí mít někteří lidé výhradně značkové, jinak jsou nesví. Co vlastně člověku „brand“ přináší, co ho vede k závislosti na něm?

1. Prestiž

Někteří lidé se pohybují ve společenských vrstvách, které je v podstatě nutí žít v nadstandardu. Jde o jakousi prestiž, jež jim nedovoluje, aby třeba na obchodní setkání přišli se šátkem koupeným ve vietnamské tržnici. Už od dveří svým oblečením totiž jasně dávají najevo, že je mají obchodní partneři či klienti brát vážně. 

2. Důvěra

Jiní lidé značkové zboží vyhledávají proto, že mu věří. Je pro ně zárukou kvality, trvanlivosti, propracovanosti detailů a určitého komfortu. Vědí, co od něj mohou čekat a že je jejich očekávání nezklame – na rozdíl od „no name“ výrobků. Svým značkám bývají věrní, a proto nevyhledávají žádné jiné.

3. Reklama 

Je mocnou čarodějkou v utváření našeho názoru. Dokáže nás přesvědčit, že právě toto zboží je to, bez něhož nepřežijeme jediný den. Reklama nejčastěji ovládá tu část populace, jež nemá pevně zakořeněné návyky, a proto ráda a snadno experimentuje a zkouší vše nové. To je velmi snadná cesta, jak „lapit ptáčka“ a přimět ho k závislosti.

4. Tradice

Možná se vám stalo, že vám partner třeba u příležitosti nějakého výročí věnoval něco tak luxusního, až se vám zatajil dech. Od té doby si tento „dárek“ kupujete stále dokola. Stal se pro vás symbolem neopakovatelného momentu, a díky tomu jste si k této značce vybudovali vztah. 

5. Radost

Jsou lidé, kteří touží vlastnit něco, co je pro ně nedosažitelné, ale co si přejí. Šetří každou korunu, až se jejich touha jednoho dne promění ve skutečnost – drží v rukou něco, co jim dává povznášející pocit, že se dotkli zářivého světa, do něhož sice běžně nepatří, ale pro tento okamžik jsou jeho součástí.

6. Hrdost

Týká se například sportovců a jejich fanoušků. Ti si koupí značkovou věc třeba jen proto, že firma sponzoruje jejich oblíbený sportovní klub. Jsou hrdí na to, když jejich tričko zdobí stejné logo, jaké vidí celý svět na mantinelech hřiště. A nebo si obléknou to, co v reklamě prezentovala známá osobnost ze světa showbyznysu – člověk jejich srdce.

7. Cena

A nakonec jsou tu ti, kdo si kupují značkové výrobky proto, aby ukázali, že na ně mají. Nespadají do žádné předchozí skupiny – navléknou si na sebe oblek od Armaniho, nasadí si luxusní švýcarské hodinky Tag Heuer a nasednou do svého mercedesu jen proto, aby všichni viděli, že peníze pro ně nejsou problém. Nejraději by značkové věci nosili i s visačkou, kolik stály…

Foto: Depositphotos (1)