Naučte se smát: Trénink pro pokročilejší

  1. Naučte se usmívat zevnitř – při pilném cvičení zvládnete tohoto stavu dosahovat snadno a dlouze v něm setrvávat. Soustřeďte se na střed svého hrudníku (chcete přece, aby to bylo „od srdce“) a představujte si, že tam se vytváří a odtud se zvolna šíří nejprve úsměv a pak i smích (který „slyšíte“ jen vy).
  2. Smějte se každou částí těla. Rozchechtejte se (jako pokročilí to jistě dokážete „na povel“) a vnímejte, co se během vašeho řehtání děje s vaším obličejem, břichem, hrudníkem, zády, ale i rukama a nohama. To, co zjistíte, si zapamatujte. Až vám bude ouvej, zkuste ho „spustit“ jen některou částí těla – uvidíte, že „zbytek“ se přidá!
  3. Udělejte si z plic „smíchovou pumpu“. Začněte soustředěně a zhluboka nadechovat a vydechovat nosem. Při tom si představujte, že nasáváte legraci a smích (ať se kolem vás děje cokoli), v plicích ji „přečerpáte“ a nosem vyfouknete ven. Zlepší to náladu nejen vám, ale i lidem poblíž.
  4. Pěstujte humorné nápady – hodí se to zvláště ve vypjatých chvílích, ve stresu, při vzteku, při špatné náladě. K záležitosti nebo osobě, které vás rozčilují, si zkuste domyslet humoristický „příběh“ a nebojte se popustit uzdu fantazii a nadsázce.
  5. Naučte se dělat (sami pro sebe) vtipné komentáře a dovětky k čemukoli, co vás rozzlobí, rozladí, znervózňuje nebo čeho se bojíte. Někteří z vás se časem jistě stanou mistry a budou moci svými glosami rozesmávat i okolí, ale to není nutné. Pro vaši soukromou potřebu a uvolnění stačí úplně triviální fórky – musíte se k nim však donutit.

Foto: Depositphotos (1)

@svetzeny