Pijete po ránu vodu s citronem? Možná zbytečně...

„Hodinu po probuzení si dejte skleničku vlažné vody, do které vymačkáte půlku citronu a po krátké době prokazatelně poznáte změny na své váze,“ zní obecná rada, které řada z nás stále věří. Jenže nyní se přišlo na to, že voda s citronem nemá o mnoho větší význam než voda bez citronu – tedy pomineme-li fakt, že je možná o něco chutnější.

Proč máte pocit, že to funguje?

Jedním z důvodů je, proč máte pocit, že voda s citronem pomáhá, je fakt, že jakákoli tekutina vám zaplní žaludek a zažene pocit hladu. I proto se například doporučuje pít sklenku vody před každým jídlem a po něm. Navíc... když už se rozhodnete pro sebe něco udělat, většinou se začnete všeobecně snažit - pravidelně jíte, zacílíte na nízkokalorickou stravu, vzdáte se sladkého a možná si dvakrát rozmyslíte, jestli pojedete výtahem, nebo půjdete pěšky. 

 

Metabolismus se sám nezrychlí

Voda s citronem rozhodně není plná prospěšných látek, která vám pomohou zrychlovat metabolismus, lépe trávit a tedy detoxikovat. Tyto procesy v těle probíhají díky žaludečním kyselinám, popřípadě díky pektinu. Toho je ale v citronové šťávě tak zanedbatelné množství, že svému tělu výrazně neprospějete. Aby se nějaký efekt vůbec dostavil, museli byste rozžvýkat celý citron.

 

Nutno připomenout, že metabolické funkce jsou závislé na množství energie. Pokud budete jíst pravidelně a zároveň se budete soustředit na vyvážený jídelníček, váš metabolismus se dostane do správných obrátek. Drastické hladovky mají opačný efekt. A ranní pití vody s citronem to nezmění.

 

 

Jděte na to správně

Ale abychom nebyli jen negativní. Pít vlažnou vodu s citronem po ránu je zajisté lepší varianta, než ho zahajovat kávou, která odvodňuje a z dlouhodobého hlediska přispívá k retenci a tedy i pocitové „tloušťce“ (minimálně v oblasti břicha a boků je zadržovaná voda dost vidět). A konekonců - citrony patří mezi významný zdroj vitaminu C, takže podpoří vaši imunitu.

Jestliže ale vodu s citronem pijete s vizí štíhlejší siluety a neuděláte proto nic jiného, nečekejte, na zázrak. Raději si hlídejte příjem a výdej a udržujte jej v rovnováze. Nezapomínejte ani na důležitá jídla dne (snídaně a svačiny) a nenechte tělo hladovět večer. Pokud totiž přestanete jíst po 17. hodině, bude tělo s úderem páté ukládat pomalu i vzduch v podobě tuku. Anebo se zamilujte a pořádně od srdce se zasmějte. Je totiž dokázáno, že tohle pálí kalorie daleko efektivněji!

@svetzeny