Povolený doping

Možná vám už ve fitness centru padly do oka podpůrné prostředky slibující urychlit spalování. Dříve, než je začnete zkoušet, se rozhodně seznamte s jejich složením, použitím i účinky. V prvé řadě se ujistěte, že nebudou vadit vašemu zdravotnímu stavu. Kofein a synefrin například nejsou vhodné pro osoby s kardiovaskulárními potížemi. Vezměte také na vědomí, že spalovače jsou sice látky funkční, ale bez dostatečné pohybové aktivity málo efektivní. Kromě toho se nedoporučuje používat je stále. Berte je k tréninku jeden či dva měsíce a pak je minimálně na stejnou dobu vyřaďte, ovšem při zachování pravidelné pohybové aktivity!

SILNÁ TROJKA

Karnitin – Bez něj bychom nespálili ani gram tuku. Přenáší mastné kyseliny přes membránu do mitochondrií svalové buňky, kde se energie z tuků zpracovává. K tomuto spalování sice dochází i v klidu, ale pokud se pohybujeme, je to mnohonásobně efektivnější.
Doporučená denní dávka: 1 až 2 gramy nejlépe v nápoji (polovinu užijte před aktivitou, druhou polovinu během ní).

Kofein – Napomáhá uvolňování tukové tkáně, takže se díky němu zvyšuje koncentrace tuků, které lze během pohybu spálit.
Doporučená denní dávka: 4 mg na kilogram tělesné hmotnosti. V běžné kávě zkonzumujete zhruba 100 mg kofeinu, zbytek můžete doplnit například právě spalovačem.

Synefrin – Extrakt z rostliny Citrus aurantium. Zvyšuje produkci tepla, a tím i energetickou spotřebu. Je podobný efedrinu, ale nemá negativní účinky.
Doporučená denní dávka: 5 až 10 mg.

@svetzeny