Desatero pro ostříží zrak

1. Pobývejte co nejvíc venku na přirozeném světle.

2. Rozsviťte si k večernímu sledování televize i boční světlo.

3. Zavřete na chvíli oči a představujte si žlutou nebo červenou barvu – toto jednoduché cvičení podpoří prokrvení očí.

4. Pro relaxaci očních svalů si představujte zelenou, modrou nebo indigovou.

5. Často větrejte a dostatečně pijte, i tím udržíte vlhkost rohovky oka. Pomohou také oční kapky a zvlhčovat vzduchu.

6. Při práci na počítači nechte oči pravidelně odpočinout: nejlépe jednou za 20 minut se podívejte na 20 vteřin do dálky a zamrkejte.

7. Dbejte na správné nastavení monitoru. Měl by být níž než vaše oči, písmo by mělo být dostatečně velké a jas snížený tak, aby byl pohled na monitor příjemný.

8. Americký lékař William Bates přišel s převratnou myšlenkou, že s očními vadami se dá bojobvat pomocí cvičení a změnou myšlenkových návyků.

9. Využijte aplikace, která sama koriguje osvětlení monitoru počítače podle světelných podmínek.

10. Psychosomaticky svědčí poruchy zraku o touze něco nevidět, zavírat před něčím oči. Popřemýšlejte: jak vnímáte sama sebe? A jak se díváte na svět? Co by se dalo vylepšit? 

@svetzeny