Poslední cigaretka? Šest rad, které vám ji pomohou típnout

Řekněme si to na rovinu. První týden vás procházka růžovým sadem nečeká. Když to ale zvládnete, máte napůl vyhráno. S každým novým dnem budete zjišťovat, že abstinenční příznaky jsou menší a menší a začnete pociťovat benefity.

1. Nastavte svou mysl 

Polovina vašeho úspěchu je v hlavě. Neberte odvykání od cigaret jako nutné zlo, ale jako správnou věc, která vám pomůže. Zhodnoťte si benefity a najděte si motivaci. Je něco, co jste si chtěli dlouho koupit a nemohli? Slibte si to. Spočítejte si například, kolik jste měsíčně prokouřili a za tuto částku si vždy kupte něco hezkého, co vám bude dělat radost. Nebo si peníze dávejte stranou a příští léto odjeďte na vysněnou dovolenou. Máte tolik možností...

2. Těšte se na výsledek už nyní

Mějte na paměti, co všechno pro sebe uděláte tím, že přestanete kouřit. Vidina toho, co všechno pro sebe získáte vám výrazně pomůže.  Těšte se například na to, jak budete mít více energie, lepší pleť, kvalitnější sexuální život, bělejší zuby, oblečení bez zápachu, zvýšené smyslové vnímání a další. Víte třeba, že  už po 2 dnech nekouření se může zlepšit čich a chuť, po 3 dnech by mělo dojít k uvolnění průdušek a měli byste mít více elánu. A co teprve po roce?

3. Najděte si parťáka

Ne nadarmo se říká, že ve dvou se to lépe táhne. Nebuďte sami ani na odvykání od cigaret. Najděte si v okruhu svých známých někoho, s kým se domluvíte. Budete mít „po boku“ někoho, kdo přesně bude rozumět vašim pocitům a s kým se budete moci vzájemně podporovat.

cigarette

 

4. Změňte zažité vzorce

Doporučujeme omezit všechny činnosti, které ve vás vyvolávají chuť na cigaretu. Byli jste například zvyklí kouřit cestou do práce? Kupte si sluchátka a poslouchejte hudbu, nebo si přečtěte noviny. Patří k sobě po ránu káva a cigareta? Kávy se v prvních dnech vzdejte a začněte snídat černý nebo zelený čaj a k tomu si nakrájejte třeba čerstvé ovoce.

5. Pořiďte si „šidítko“

Alespoň zpočátku je dobré užívat přípravky náhradní nikotinové terapie, které zmírní fyzické abstinenční příznaky. Nikotin se z nich rychle vstřebává do krve, ale už bez škodlivého dehtu a dalších téměř 4000 chemických látek. Většinu z těchto produktů zakoupíte volně v lékárnách. Vyzkoušet můžete například značku Nicorette®, která má velmi široké portfolio přípravků náhradní nikotinové terapie. Který typ vám bude vyhovovat nejvíce, si musíte vyzkoušet.

Dostupné jsou léčivé žvýkací gumy, lisované pastilky, orální sprej nebo transdermální náplasti. Transdermální náplasti Nicorette® invisipatch představují nejpohodlnější řešení. Nikotin do krve uvolňují průběžně celých 16 hodin a odlepují se na noc, tedy zbytečně nezatěžují tělo přes noc, kdy se abstinenční příznaky nedostavují.

nicorette

Reklama na léčivý přípravek. Léčivá žvýkací guma Nicorette® Classic Gum, Nicorette® FreshFruit Gum, Nicorette® Icemint Gum obsahuje nikotin-rezinát a je k podání do úst. Nicorette® invisipatch 25 mg/ 16 h,  Nicorette® invisipatch 15 mg/16 h, Nicorette® invisipatch 10 mg/16 obsahuje nikotin a je k transdermálnímu podání. Lisované pastilky Nicorette® Mint 4 mg  obsahují nikotin- rezinát a jsou k podání do úst. Orální sprej, roztok Nicorette® Spray 1mg/ dávka obsahuje nikotin a je k podání do úst. Před použitím si pečlivě přečtěte celou příbalovou informaci. Držitel registrace: McNeil AB, SE. Místní zástupce: Johnson & Johnson, s.r.o., Walterovo náměstí 329/1, 158 00 Praha 5-Jinonice

 

Lisované pastilky či léčivé žvýkací gumy je vhodné mít neustále při ruce například v kabelce nebo pracovním šuplíku. Léčivé žvýkací gumy jsou dostupné s dvojím obsahem nikotinu 4mg a 2 mg a ve třech příchutích. Pořídit si můžete také  revoluční orální sprej, který představuje rychlou cestu nikotinu do těla a potlačí chuť na cigaretu již za 60 sekund (vstřebávání je 3x rychlejší než u lisovanej pastilky nebo léčivé žvýkací gumy). V jedné dávce je ukryt 1 mg nikotinu, stříknout si do úst ale můžete najednou hned 2x.

6. Nechtějte zázraky na poprvé

Boj s nikotinovou závislostí není jednoduchý. Nevzdávejte to, ani když to nevyjde hned na poprvé. Mnoho kuřáků přestane kouřit až na druhý nebo třetí pokus. Výhrou je i pakliže kouření výrazně omezíte.

Více na: www.nicorette.cz.

@svetzeny