7 tipů, jak si zařídit skvělou náladu

Pohyb každý den

Nejprokazatelnější pozitivní účinky na celkovou psychickou pohodu má pravidelný pohyb. Pro pocit lepší nálady stačí pouhých 10 minut, ale nejlepší efekt se dostaví po půl hodině. „Účinky cvičení se sčítají,“ říká Sarah Maxwell, fitness expertka značky NIVEA, a dodává: „Pokud budete cvičit intenzivně 10 minut téměř každý den, dosáhnete prokazatelně lepších výsledků než při dlouhodobější zátěži jednou
nebo dvakrát týdně.“

Voda jako elixír

Nedostatečný pitný režim vás dokáže úplně rozhodit. Způsobuje nervozitu, napětí, špatnou náladu a bolesti hlavy. Mějte na stole džbán s vodou, abyste měla přehled o tom, kolik vypijete. Denně by to mělo být minimálně pět velkých sklenic vody.

První pomoc

Okamžitým lékem na blbou náladu je otevřít si okno a zhluboka se nadechnout. Pokud cítíte nával vzteku, uděláte nejlíp, když se na chvíli izolujete od okolního světa (zavřete se sama do místnosti nebo vyběhnete ven) a zařvete si z plných plic.

Zázračný čaj

Připravte si čaj pro dobrou náladu. Kupte si bylinkovou směs nebo si uvařte konvici zeleného čaje, vymačkejte do ní celý citron a pomeranč a podle chuti oslaďte medem. Čaj popíjejte po šálcích celý den. Už když si jen přivoníte, pocítíte pocit úlevy.

Šípková Růženka

Spánek je základ. Jeho kvalita přímo souvisí se spánkovým hormonem melatoninem.  Jenže když jsme ve stresu, máme v těle vysokou hladinu kortizolu, který narušuje vylu­čování melatoninu, a spánek pak není vydatný. V případě nepříjemného napětí je proto namístě meditace. Není to nic složitého, stačí, když na chvíli zavřete oči, zhluboka dýcháte a vnímáte jen své tělo.

Hýčkejte pokožku

Pokožka citlivě reaguje na naši náladu. Masáže, cvičení i výrobky péče o tělo mají přímý a blahodárný účinek nejen na pokožku, ale i na lidskou duši a přispívají k celkové psychické pohodě a zdravému sebevědomí. Při péči o pokožku se prostředníkem mezi pokožkou a psychikou stává kosmetika. Nanášení krému je jakousi meditací pro pokožku, kterou byste si měli dopřát ráno i večer – pozitivní podněty „léčivých doteků“ jsou přenášeny do mozku a v důsledku toho se tělo i mysl uvolňují.

Jídlem ke štěstí

Míra vaší spokojenosti úzce souvisí s tím, co jíte. Existují totiž potraviny, které dovedou zlepšovat náladu. A které to jsou? Prim hraje zelenina, nejlépe pět porcí denně, další důležitou látkou pro pocit pohody jsou omega-3 nenasycené mastné kyseliny, jsou obsaženy v rybách a mořských plodech. Jejich dostatek pomáhá vytvářet dostatek serotoninu – hormonu štěstí.

@svetzeny