Přejít k hlavnímu obsahu

Jak na ploché bříško po čtyřicítce: Dle odborníků to chce trpělivost, zásadní změnu jídelníčku a silový trénink

Info ikona
Ploché břicho

Mít ploché bříško i po čtyřicítce není dle odborníků snadné, vyžaduje to notnou dávku trpělivosti a odhodlání. Pokud toužíte zhubnout přes břicho, vyzkoušejte jejich zaručené tipy. Bude to obnášet zásadní změnu jídelníčku a čas strávený v posilovně.

Buďte trpěliví, po čtyřicítce hubnutí déle trvá

Dali jste si letos předsevzetí, že zhubnete přes břicho? Pokud je vám více jak 40 let, měli byste se dle odborníků obrnit trpělivostí. V tomto věku totiž hubnutí této problematické partie není tak snadné. „Pro mnoho žen ve věku 20 let je relativně snadné shodit 10 kilo tím, že na několik týdnů sníží příjem kalorií. Ale jak stárnete, váš metabolismus se zpomaluje, takže to, co fungovalo ve 20 letech, už nemusí být účinné. Trik je v tom, že si jdete za svým cílem a jste trpěliví. Nakonec váha klesne,“ říká odbornice na výživu Martha McKittrick.

Dietoložka Julie Duffy Dillon je s ní zajedno. Dle ní byste se měli vyvarovat držení „zázračných“ diet. Varuje, že dle jejích zkušeností držení přísných diet dlouhodobě nefunguje a také to může mít negativní vliv na zdraví člověka. Navíc je dle ní třeba přijmout fakt, že tělo ženy se v čase mění. Nemějte touhu vypadat jako ve dvaceti. Stanovte si reálné cíle a mějte na prvním místě zdraví. Takový přístup vás nebude demotivovat.

Info ikona
Keto dieta

Bude to chtít zásadní změnu jídelníčku

Ne nadarmo se říká, že hubnutí břicha je o stravě. Pokud chcete mít ploché bříško (a nevyhráli jste zrovna genetickou loterii), je potřeba upravit jídelníček. V první řadě se zaměřte na množství konzumovaného cukru. To je totiž „nepřítel číslo jedna“, jeho pojídání vede k hromadění tuku v oblasti břicha. Dejte si pozor také na potraviny, které se sice tváří zdravě, ale jsou plné cukru. Patří mezi ně například: kupované omáčky, cereální tyčinky, jogurt, kupované ovesné kaše, salátové dresingy, energetické nápoje, kompoty, sladké čaje, sušené ovoce a kečup.

Info ikona
Cukr

Ani umělá sladidla však nejsou řešením, jak říká osobní trenérka Amanda Russell: „Řada potravin a nápojů s nízkým obsahem cukru a nápoje obsahující umělá sladidla nejsou v těle zcela tráveny. Bakterie, které žijí v tlustém střevě, mají tendenci je fermentovat, což způsobuje plynatost a nadýmání. Vždy si kontrolujte štítky potravin, abyste se vyhnuli sorbitolu, mannitolu, xylitolu a laktitolu.“ Den byste měli začínat snídaní bohatou na bílkoviny, nikoliv sacharidy. Dle odbornice na výživu Amy Shapiro je to prevence ukládání tuků a plynatosti. Ideální je snídat vajíčka, proteinový koktejl či vegetariánskou omeletu a řecký jogurt s chia semínky a ovocem. Do jídelníčku zařaďte více potravin obsahujících omega-3 mastné kyseliny, pomohou vám shodit tuk na břiše. Odborníci také radí, aby každý váš chod obsahoval zeleninu.

Nepřehánějte to s kardiem, radši zkuste silový trénink

Silový trénink je po čtyřicítce nutností. Buduje čistou svalovou hmotu, která časem pomůže zvýšit klidovou rychlost metabolismu, která s věkem pomalu klesá. Pokud jste ve formě a víte jak správně trénovat, nebojte se zvedat větší váhy než kdysi,“ radí nutriční terapeutka a osobní trenérka Jennifer Cassetta. Shoduje se s ní i výživová poradkyně Lauren Slayton. Pokud budete cvičit jen kardio, nepřinese vám to kýžené výsledky. Také doporučuje cvičení se zátěží v posilovně, ale je si vědoma toho, že ne každého to baví. Alternativou je podle ní pilates a baletní trénink Barre.

Zdroj: Eat This, Not That!, WebMD

Newsletter

Svet Zeny logo

Odebírejte náš NEWSLETTER

Váš e-mail

Na váš e-mail jsme odeslali odkaz pro potvrzení odběru novinek.