Pro úspěch na Facebooku

S portréty osob nebo skupinovými fotkami z výletu či z dovolené moc neuspějete. Podle výzkumu, který provedl Nikon Coolpix s týmem vědců University of California v Berkeley, získávají největší počet „like“ nádherné krajinky, roztomilá zvířátka nebo jídlo. Fotograf, který chce na Facebooku zabodovat, by se svým snímkem měl snažit vyvolat některou z nejžádanějších lidských emocí. Měl by se tedy snažit v divákovi vzbudit inspiraci (tak zafunguje například západ slunce) nebo zapůsobit vtipně či mile (to obvykle dokážete fotkou zvířátka). Důležitá je však i technická stránka. Výsledky ukázaly, že snímky s nízkým rozlišením a rozmazané mají na zdvižený palec menší šanci, neboť podle odborníků brání vzbuzení emoce. Stejně tak hraje roli i správné osvětlení fotky – ta je vždy úspěšnější než tmavý, nebo naopak přeexponovaný záběr. Je zajímavé, že oblíbené kreativní filtry k úspěchu nijak nepomohou. Výzkum byl prováděn v souvislosti s nedávným uvedením přístroje Nikon Coolpix  S800c (více na www.europe-nikon.com).

Foto: Společnost Nikon (1)

@svetzeny