Rebelka bez baletních špiček
V sešněrovaných pozicích baletek Isadora žádný půvab nespatřovala. Naopak byla přesvědčená o tom, že tanec má vycházet z nitra člověka, z jeho svobodné duše a přirozené krásy těla, což byl naprosto nový, pro většinu tanečních autorit, skandální pohled. V roce 1900 se vydala hledat štěstí do Evropy, kterou okouzlila. Žádné baletní špičky, ani korzet. Duncaová tančila bosá, s rozpuštěnými vlasy, a oblečená jen do bílé antické řízy. Svým tancem pohrdala puritánskou morálkou a vášnivě vyjadřovala své emoce. Strhující vystoupení rozdělovaly veřejnost na dva tábory. Jedni nadšeně tleskali, druzí ji odsuzovali. Hlásila se k názoru, že umění i život musí být svobodné. Ostatně i její život byl bohémský a rozhodně nekonvenční. Hlásila se k feminismu, věřila ve volnou lásku a později i v komunismus. V roce 1922 dokonce přišla o americké občanství, když přišla na jeviště omotaná rudou vlajkou, která byla symbolem ruské revoluce.