Nemoc na spadnutí: Čím vás tělo varuje

* Padání vlasů

Řídne vám kštice, a přitom používáte správnou kosmetiku a dbáte na zdravý životní styl? Pak může být na vině zvýšená činnost štítné žlázy, která v těle řídí mimo jiné hormonální pochody. Mezi další projevy tohoto onemocnění patří hubnutí, „vykulené“ oči, nepravidelná menstruace či vysoký krevní tlak. Léčba probíhá pomocí léků blokujících tvorbu hormonů a zpomalujících srdeční činnost. Další možností může být chirurgické odstranění štítné žlázy. Vyhněte se konzumaci ryb a mléka.

* Neustálá únava

Každý z nás má občas pocit, že „usne vestoje“. Kolotoč povinností nám dává zabrat. Jenže většinou stačí pořádně se vyspat nebo relaxovat přes víkend, a jsme zase ve formě. Zpozorněte, pokud vás únava trápí nepřetržitě. Může to být totiž známkou chudokrevnosti, ale i dalších závažných chorob, jako je například onemocnění srdečního svalu či celiakie.

* Třepení nehtů

Toužíte po dlouhých pevných nehtech, ale ty vaše jsou slaboučké, lámou se a třepí? Tělo vám zřejmě dává vědět, že mu chybějí některé důležité látky. Nejspíš se jedná o vitamin D, který najdete v tučných rybách, jako jsou sardinky, tuňák či losos. Snažte se také zvýšit příjem vápníku, který obsahují nejen mléčné výrobky, ale také lískové oříšky, mák a některé druhy zeleniny.

* Velká žízeň

Vypijete denně doporučené dva litry tekutin, a přesto máte neustálý pocit žízně a sucho v ústech? Tyto příznaky mohou signalizovat, že jste rozšířili početné řady diabetiků. Při zvýšené hladině krevního cukru totiž cukr uniká do moči a stahuje s sebou molekuly vody. Tím dochází k nadměrnému močení a následné žíznivosti. Vaše kroky by měly zamířit k praktickému lékaři, který vám provede nezbytná vyšetření.

* Studené ruce

Všem okolo vás je teplo, jenom vy jste zimomřivka, ačkoli je v místnosti příjemných jednadvacet stupňů? Studené končetiny a neustálý pocit chladu mohou být způsobeny poruchou krevního oběhu, ale stejně tak může být na vině nedostatek draslíku či špatný pitný režim. Zamyslete se proto nejprve nad skladbou svého jídelníčku a zařaďte do něj dostatek čerstvé zeleniny, ovoce (banány, pomeranče), brambor a luštěnin. Okrajové části těla prokrvuje také známá ginkgo biloba.

* Hořký nedostatek

Zničehonic vás „chytají“ křeče v lýtkách či jiných svalech, jste unavení, nervózní a nedostává se vám energie? Pak vám dost možná chybí hořčík. Jde o minerál, který je pro správné fungování těla nepostradatelný. Podílí se na mnoha metabolických pochodech organismu, reguluje svalovou a nervovou rovnováhu, je důležitý pro správnou funkci imunitního systému a další procesy. Hořčík najdete především v minerálce Magnesia a v listové zelenině, dále potom v banánech, ovesných vločkách, kakau, sóje nebo oříšcích.

Foto: Depositphotos (1)

@svetzeny