Promotion
Promotion
Promotion

Každá kalorie se počítá: Fitness trenér vám poradí, jak zhubnout snadno a bez striktního omezování

Promotion
Promotion

„Základem je uvědomit si, že každá kalorie se počítá. Není třeba si zakazovat jídlo a pití. Obecně platí, že je dobré přemýšlet u jídla a zkusit eliminovat příjem kalorií. Jeden den se přejídat a pít sladké nápoje, následně další den nejíst vůbec, je to nejhorší možné řešení!“ vysvětluje trenér Michal Šetina, který se specializuje na zdravou výživu.

Pití alkoholu není zakázáno

„Samozřejmě nejlepší je se vyhnout vysokokalorickým věcem jako je tvrdý alkohol, který obsahuje hodně cukru. Spíš bych doporučil suché víno. Cukr v něm sice je, ale ne takové množství, a navíc hroznový cukr je „zdravější“ než ten, který je obsažen v tvrdém alkoholu.“

Začínat je dobré postupně

„Je lepší začít postupně a aplikovat nové návyky než začít ze dne na den. Většinou to vede k tomu, že se člověk rychleji vzdá a vrátí se zase na začátek. Důležitou roli hraje síla naší vůle.

Michal Šetina
Info ikona

ROZDĚLTE SI HUBNUTÍ NA FÁZE

„V první fázi bych vyřadil fast foody - jde si lehce odvyknout, člověka to posune o kus blíž k vysněnému cíli a bude to na vašem těle téměř hned znát. Největší chyba je začít ze dne na den jíst pouze nízkokalorické zeleninové saláty, tedy přijímat nízké množství kalorií. Člověka to rychle vysílí a dostaví se vysoký kalorický deficit, který nás donutí sníst v podstatě všechno na co přijdeme,“ vysvětluje Michal Šetina a dodává: „Potom bych postupně eliminoval sladké nápoje a nahrazoval je čistou vodou. Voda má důležitý vliv na čištění organismu a při hubnutí je ideálním parťákem. Nenechte se zmást, do sladkých nápojů patří i džusy a kupované ovocné freshe kvůli příměsi přidaného cukru. Neprospívá nám ani káva, která obsahuje plnotučné mléko. Klasické espresso bez přidaného cukru je naopak prospěšné a může pomoci zrychlit náš metabolismus.“

Jak si stanovit cíle?

„Chápu, že má člověk většinou velké cíle. To je super, ale rozhodně bych si stanovil i malé dílčí, které nás budou motivovat víc a jejich dosažení bude jednodušší. Znovu říkám, že prostě nejde ze dne na den změnit životní styl a mít vysněnou postavu za měsíc. Ono by to i v některých případech šlo, ale našim cílem je zhubnout dlouhodobě a především zdravě. Proto je vhodné začínat krok za krokem a nové návyky si postupně osvojovat.“

Nezapomínejte na pohyb

„Důležitou součástí hubnoucího procesu je i pohyb. Samozřejmě nemusíte začít hned běhat maratony a chodit denně na náročné tréninky. Ve chvíli, kdy se člověk teprve učí nové návyky v oblasti pohybu a sportu, jsou pro začátek ideální procházky na čerstvém vzduchu ve svižnějším tempu. Dobrým parťákem při hubnutí je samozřejmě kvalitní trenér, který vám pomůže jak se zdravou motivací, tak se správným provedením všech cviků a správnou skladbou jídelníčku.“

„Základem pro kvalitní dobré hubnutí a tvarování je kombinace všech svalových skupin při trénincích. To znamená nezaměřovat se pouze na určitou partii, která je pro nás třeba problémová, ale cvičit všestranně,“ uzavírá Michal Šetina.

Michal Šetina

Od svých devatenácti let se profesionálně věnuje fitness – od sportovní diagnostiky těla, přes tvorbu jídelníčku až po sestavení tréninků. 

Promotion
Promotion
Promotion
Promotion
Promotion
Promotion
Promotion

Roční předplatné Svět Ženy

Svět ženy
Promotion
Promotion
Promotion
Promotion