Přejít k hlavnímu obsahu

Ananas, rajče a další potraviny vás ochrání před nachlazením. Zařaďte je do svého jídelníčku a prožijete klidný podzim i zimu

Info ikona
zdraví

Cítíte, že se blíží nachlazení? Pak byste měli rychle sníst následující potraviny, které mají obzvlášť vysoký obsah vitamínu C a účinně bojují proti virům.

Pokud máte rýmu, většinou pomůže jen hodně spánku a léky proti nachlazení z lékárny. Pokud se však nachlazení ohlašuje jen mírným škrábáním v krku, bolestmi končetin nebo návaly horka, je důležité jednat rychle a udělat vše pro to, aby se infekce zastavila. Vitamíny jsou důležitými pomocníky, kteří posilují imunitní systém a bojují proti nachlazení. Tyto potraviny obsahují hodně vitamínu C, a proto by měly být v kuchyni vždy po ruce (i když nejste nachlazení).

Citrusové plody

Pomeranč, citron nebo limetka patří mezi vitamínové profesionály. Pomeranč obsahuje 60 miligramů vitamínu C, šťáva z citronu asi 53 mg. Pomeranč je nejlepší pít čerstvě vymačkaný jako šťávu a citron s horkou vodou a trochou medu jako čaj.

Rajčata

Mezi posilovače vitamínu C patří také rajčata. Ať už jako džus, v těstovinové omáčce nebo jen tak: rajčata byste měli mít vždy doma a jíst pravidelně, abyste posílili svůj imunitní systém.

Košťálová zelenina

Ať už květák, zelí, růžičková kapusta nebo brokolice: takzvaná brukvovitá zelenina je obzvláště bohatá na vitamín C. Zeleninu můžete jíst jednoduše jako přílohu nebo připravit lahodné hlavní chody.

Ananas

Ananas obsahuje téměř 80 miligramů vitamínu C. Nejlepší je jíst čerstvě nakrájený jako svačinu, přidat do müsli nebo pyré do smoothie. Mražené ananasy lze také rychle použít do dezertu nebo jako ozdobu na pokrm.

Bobule

Půl šálku jahod obsahuje 44 miligramů vitaminu C. Jsou tedy absolutními vitaminovými jedničkami. Maliny a borůvky ale také dodávají tělu důležité živiny. Ať už jako smoothie nebo v müsli: s lesním ovocem bojujete s každým nachlazením.