Přejít k hlavnímu obsahu

Zhubnout pomocí vody? Pitná voda nabízí i mnoho dalších benefitů

Info ikona
pití vody

Množství vody je pro vaše tělo nesmírně důležitá hodnota. Pokud budete svému tělu dopřávat dostatek tekutin, velmi brzy uvidíte výsledky na svém těle, ale i na svém psychickém zdraví.

Zdraví dospělí by měli konzumovat nejméně 1,5 litru denně

Naše tělo se skládá ze 70 procent vody a přesto denně vyloučí asi dva a půl litru. Při vysokých teplotách ztrácí vody ještě více. Je velmi důležité zajistit tělu dostatek tekutin během dne. Příliš málo vody může způsobit bolesti hlavy, problémy s koncentrací a vysušenou pokožku. Pokud budete pít dostatek vody, tělo se vám bohatě odmění.

1. Zhubnete

Voda zajistí, že se cítíme zasyceni, tím pádem sníme méně jídla. Pomůže nám tedy při dlouhodobém hubnutí. Dobrým pravidlem je vypít sklenici vody před a sklenici vody po jídle.

2. Budete mít hezčí pokožku

Ucpané póry, pupínky a další nečistoty mohou být způsobeny toxiny v těle. Dostatek vody pomůže tyto toxiny vyplavit z těla a zanechá vaši pokožku krásné čistou a svěží.

3. Vaše ledviny budou zdravé

Naše ledviny odstraňují toxické látky z těla, filtrují krev a regulují hodnotu pH. Pro všechny tyto procesy potřebují dostatek tekutin, a proto je důležité hodně pít.

4. Budete mít více energie

Je lepší obejít se bez kávy a místo toho si dát velkou sklenici vody. Nejčastějším důsledkem dehydratace je únava.

5. Váš mozek bude aktivnější

Britská studie zjistila, že studenti, kteří při zkouškách konzumovali vodu, měli výrazně lepší výsledky než ti, kteří nepili vůbec.

6. Lepší paměť vás nemine

Jedním z nejhlavnějších viníků špatné paměti a celkové aktivity mozku je právě dehydratace. Pokud před sebou máte těžký úkol, vypijte sklenici vody, která vám pomůže zvýšit koncetraci a neoblíbený úkol se vám bude řešit o poznání snáz. 

Doporučené množství vody pro dospělou osobu je 2,5 až 3 litry denně.