Přejít k hlavnímu obsahu

Tohle se stane s vaším tělem, když jíte příliš mnoho vajec

Smažená vaječná omeleta, míchaná vajíčka nebo vejce na tvrdo k svačině. Vejce jsou neuvěřitelně všestranná potravina, která má mnoho benefitů. Nadměrná konzumace s sebou ovšem nese i nějaký ten mínus.

Vejce chutnají skvěle, jsou rychlá na přípravu a mimo jiné jsou zdravá. Neměli byste to však přehánět. Známe přísloví říká, že všeho moc škodí a je to pravda. Nejnovější studie ukazuje, že je nejlepší jíst maximálně tři vejce týdně. Vyšší příjem může mít určité zdravotní důsledky. Jaké? To se dozvíte níže.

Vyšší hladina cukru v krvi

Vejce, konkrétně žloutek, obsahuje hodně tuku. I když se jedná o „zdravou“ formu tuku, jelikož je přírodní, nedoporučuje se nadměrná konzumace. Důvod je jednoduchý – i tyto tuky mají vliv na hladinu cukru v krvi v našem těle. Jakmile se zvyšuje hladina cukru, slinivka začne produkovat více inzulínu, což z dlouhodobého hlediska zvyšuje rezistenci. Spotřebu vajec by měli snížit především lidé, kteří trpí kardiovaskulárními chorobami nebo cukrovkou 2. typu.

Mohlo by se vám líbit

Snižte si vysoký cholesterol potravinami, které máme všichni doma. Jednoduše a levně!

Strašák „vysoký cholesterol“ nebolí, ale ohrožuje nás značně. Co s ním? Zařaďte do svého jídelníčku některé z těchto devíti potravin, které vám dopomůžou ve zdravém životním stylu. Chutnají skvěle a největší benefit? Snížený cholesterol!
svetzeny.cz

Existuje řešení

Pokud jste milovník vajec, máme pro vás řešení, jak si je dopřávat častěji a neškodit zdraví. Pokud děláte míchaná vajíčka nebo třeba vaječnou omeletu, můžete rozdělit žloutky a bílky. Do finální směsi můžete dát například 2 žloutky a 4 bílky, což se výsledku znamená nižší příjem tuku do těla a porce vám zůstane pořád stejně velká. Žloutky můžete využít jinde nebo si v obchodě můžete koupit rovnou pouze bílky v kartonové krabici (krabice vypadá stejně jako mléko).