Promotion
Promotion
Promotion

6 jednoduchých způsobů, jak ztratit břišní tuk, které potvrdila věda

Promotion
Promotion

1. Vyvarujte se cukru a nápojů slazených cukrem

Potraviny s přidanými cukry jsou škodlivé pro vaše zdraví. Jíst hodně těchto druhů potravin může způsobit výrazný příbytek na hmotnosti. Studie ukazují, že přidaný cukr má škodlivé účinky na metabolické zdraví (zdroj). Četné studie ukázaly, že přebytek cukru, hlavně kvůli velkému množství fruktózy, může vést k hromadění tuku kolem břicha a jater (zdroj).

2. Jezte více bílkovin

Protein může být nejdůležitější makroživinou pro hubnutí. Výzkum ukazuje, že může snížit chuť o 60%, zvýšit metabolismus o 80–100 kalorií denně a pomůže vám sníst až o 441 méně kalorií denně (zdrojzdrojzdrojzdroj).

Pokud je vaším cílem hubnutí, přidání bílkovin může být jedinou nejúčinnější změnou ve vaší stravě. Nejen, že vám bílkoviny mohou pomoci zhubnout, ale také vám mohou pomoci vyhnout se opětovnému přibírání na váze (zdroj).

3. Jezte méně sacharidů

Jíst méně sacharidů je velmi účinný způsob, jak zhubnout. To je podporováno řadou studií. Když lidé snižují množství sacharidů, chuť k jídlu klesá a je snadněji zhubnete (zdroj).

Více než 20 randomizovaných kontrolovaných studií nyní ukázalo, že nízkosacharidové diety vedou ke 2–3krát většímu úbytku hmotnosti než nízkotučné diety (19).

4. Jezte potraviny bohaté na vlákninu

Jedna studie zjistila, že dalších 14 gramů vlákniny denně bylo spojeno s 10% snížením příjmu kalorií a úbytkem hmotnosti o přibližně 4,5 libry (2 kg) během 4 měsíců (zdroj).

Jedna pětiletá studie uvádí, že konzumace 10 gramů rozpustné vlákniny denně úzce souvisí se snížením množství tuku na břiše o 3,7% (zdroj).

To znamená, že rozpustná vláknina může být zvláště účinná při snižování škodlivého břišního tuku.

5. Cvičte pravidelně

Cvičení patří k tomu nejlepšímu, co můžete udělat, abyste zvýšili své šance na dlouhý a zdravý život a na prevenci nemocí. Pomoc při snižování břišního tuku patří mezi úžasné přínosy cvičení pro zdraví. To neznamená dělat cíleně cviky na břicho, protože redukce na jednom místě - ztráta tuku na jednom místě - není možná.

6. Sledujte svůj příjem potravy

Většina lidí ví, že to, co jíte, je důležité, ale mnozí přesně neví, co jedí. Člověk by si mohl myslet, že konzumuje stravu s vysokým obsahem bílkovin nebo s nízkým obsahem karbohydrátů, ale bez sledování je snadné přeceňovat nebo podceňovat příjem potravy.

Promotion
Promotion
Promotion
Promotion
Promotion
Promotion
Promotion

Roční předplatné Svět Ženy

Svět Ženy 8/2021
Promotion
Promotion
Promotion
Promotion