Přejít k hlavnímu obsahu

Bezchybný první dojem? Záleží na čase schůzky, barvě oblečení, i na tom, co říkáte

Info ikona
Krásná žena

Chystáte se na důležitou schůzku, pracovní pohovor, na rande nebo jenom chcete zazářit v nové práci či na setkání s novými přáteli? První dojem je nejdůležitější. Nenechte si proto uniknout příležitost skutečně zazářit. Když se vám totiž povede zapůsobit na své okolí hned napoprvé, máte velkou šanci, že si jeho přízeň udržíte. Jak na to? Vyzkoušejte pár následujících triků, díky kterým budete za největší sympaťačku.

Schopnost se správně prezentovat je velice důležitá. Ať už chcete získat novou lepší práci, získat nového partnera či přátele nebo se prostě jen někam posunout, nezapomínejte na důležitý první dojem. Zaměřit byste se měla nejen na své sebevědomí a vědomosti, ale v neposlední řadě také na to, jakým stylem mluvíte nebo se češete či oblékáte. To ale není zdaleka vše. Pomoci si můžete i několika dalšími psychologickými triky, které budou pozitivně působit na všechny okolo. Tyhle metody jsou navíc prověřeny vědci, kteří o nich vypracovali i několik nových studií. Jak být ještě více žádaná podle vědeckých pravidel?

Pozor na čas plánovaného setkání

Pokud si zrovna domlouváte vysněné rande nebo jen důležitou pracovní schůzku, dbejte i na vhodný výběr termínu, kdy se má uskutečnit. Ideálně se raději vyhýbejte pondělí a pátkům, protože v tyto dny se můžete častěji setkat s nepochopením. Důvod je podle vědců jednoduchý. Pondělí bývá pro většinu lidí velmi náročným a hektickým dnem, protože je na začátku pracovního týdne, včetně šéfů, vašich nových známých, vysněného protějšku či potencionálních zaměstnavatelů. Stejně tak pátek není podle zjištění vědy vhodný, protože v tento den už většina lidí myslí na volný čas, který stráví o víkendu a nebudou se na váš rozhovor a setkání s vámi tolik soustředit. Odborníci proto doporučují, všechny důležité schůzky plánovat uprostřed týdne, úplně nejlepší je prý úterý dopoledne mezi 10. a 15. hodinou, kdy je největší šance na to, abyste byli úspěšní.

Volba správné obuvi

Podle vědců byste se při oblékání na důležitou schůzku měla zaměřit nejen na eleganci, přiměřenost a čistotu svého oblečení, ale zvláštní pozornost byste měla věnovat také své obuvi. Pozor na příliš odhalená chodidla a otevřené špičky nebo paty. Mohou vám totiž pěkně pokazit první dojem. Pokud se rozhodnete pro podpatky, důležité je, abyste na nich skutečně zvládala chodit a vydržela v nich po celou dobu schůzky. Dobré je si chůzi v nich předem natrénovat „nanečisto.“ Právě ty vám ale mohou přihrát plusové body v prvním dojmu. Symbolizují totiž vysoké postavení a například na pohovoru s nimi můžete získat lepší pracovní místo nebo lepší plat.

To ale zdaleka není vše. Pokud si ale hledáte novou práci, je tu ještě jeden malý detail. Nezapomínejte na punčochy. A to bohužel platí pro jakékoliv roční období, i v parném létě. Průzkumy totiž odhalily, že ženy s odhalenýma nohama získávají na pracovních pohovorech nižší skóre. Navíc většině zaměstnavatelů podle studie prý podvědomě připadají ženy, které nenosí punčochy, příliš laciné.

Pozor na oranžovou

Boty s otevřenou špičkou a absence punčoch nemusí být ale jedinými věcmi z vašeho šatníku, které umí pokazit první dojem na důležitých, nejen pracovních, schůzkách. Velký vliv na to, jak vás lidé vnímají, má totiž i barva vašeho oblečení. Jen jediná barva vyloženě propadla v mnoha průzkumech. Tipnete si, která to je? Nejhorší barvu, která automaticky odladí mnoho potenciálních zaměstnavatelů, ale může vám tedy pokazit i jakékoliv jiné důležité setkání, vyhrála oranžová. Té se proto při výběru svých outfitů na důležité schůzky raději vždy vyhýbejte obloukem. Pokud si na sebe vezmete například modrou nebo hnědou barvu, signalizujete, že danou věc myslíte opravdu vážně. Hodit se vám tedy může nejen při pracovních pohovorech, ale i na důležitém meetingu, pracovní schůzce, poradě nebo také na prvním rande.

Pozor na přebytečná slova

Jestli chcete udělat skutečně dobrý první dojem, měla byste si podle odborníků dávat dobrý pozor na to, co říkáte a jak mluvíte. Snažte se mít milý a příjemný tón hlasu. Nepřehánějte to ani s žádnými "příliš oblíbenými" slůvky, které mohou váš protějšek odradit. Plevelná slova používá mnoho lidí, přitom se do významu dané věty ani nehodí nebo jsou v ní nadbytečná. Takovým typickým příkladem jsou podle vědců například slova: „jako“, „jakoby“ nebo „prostě“. Když budete ve svých větách tato slůvka moc používat, určitě si zkazíte důležitý první názor na vás.