Promotion
Promotion
Promotion

Krásnější díky potravinám: Které musíte jíst pro lepší pleť, vlasy a nehty?

Promotion
Promotion

Potraviny pro krásnou pleť a pokožku těla

Pokud chcete mít pěknou zdravou pleť, měli byste do svého jídelníčku zařadit potraviny bohaté na omega-3 mastné kyseliny. Jsou to například ryby, vejce, ořechy, mořské plody a vajíčka. Dle dermatologů jejich konzumace posiluje bariéru pokožky a zvláčňuje pleť. Pokud chcete předejít vráskám a mít krásnou rozzářenou pleť, pak sáhněte po potravinách bohatých na vitamín C. Jsou to například pomeranče, jahody, červené papriky a grepy. Vaše pleť také potřebuje dostatek vitamínu E, který preventivně působí proti vráskám. Bohaté jsou na něj například mandle. Pokud vás trápí tmavé kruhy pod očima a snadno se vám udělají modřiny, tak to spraví pravidelná konzumace brokolice, která navíc podporuje produkci kolagenu, který je klíčový pro svěží mladistvý vzhled naší pleti.

Pro ochranu pokožky před UV zářením se hodí rajčata, jedna ze studií zjistila, že lidé, kteří jedli 5 lžic rajčatové pasty denně, měli o 33 % vyšší ochranu před spálením od sluníčka. Může za to lykopen, což je silný antioxidant obsažený v rajčatech. Pokud se chcete ještě navíc pěkně opálit, dejte si kromě rajčat i mrkev, beta karoten v ní obsažený chrání pokožku a zároveň napomáhá k snadnějšímu a rovnoměrnějšímu opálení.

Potraviny, díky kterým se vám zlepší vlasy

Nezapomínejte na to, že vlasy jsou tvořeny odumřelou tkání a keratinem a jejich výživa vychází zevnitř. Můžete na ně dávat sebelepší drahé produkty, ale pokud se špatně stravujete, projeví se to na nich. Pro vlasy je zásadní, aby ve vašem jídelníčku bylo obsaženo hodně bílkovin. Pokud tomu tak nebude, mohou se začít lámat, budou suché a slabé. Extrémně nízký obsah bílkovin ve stravě může vést k vypadávání vlasů a jejich pomalejšímu růstu. Proto do jídelníčku zařaďte maso, vejce, luštěniny a ořechy. Klíčový je také dostatek železa, protože to zajišťuje, aby se výživa dostala k vlasovým folikulům. Jeho nedostatek je častou příčinou vypadávání vlasů. Železo doplníte konzumací červeného masa, kuřecího a ryb, také se nachází v luštěninách, listové a salátové zelenině. Do doplňků stravy se často přidává i biotin, to je ve vodě rozpustný vitamín B. Měl by vlasy posilovat a předcházet jejich vypadávání. Obsažen je však i v běžných potravinách – játrech, celozrnných výrobcích, vaječném žloutku, droždí a v sójové mouce.

Potraviny pro pevné nehty

Pro zdravé pevné nehty je především potřeba doplnit biotin. Najdete ho v mandlích, vajíčkách, květáku, sýrech, houbách, batátech a listové zelenině. Jeho nedostatek totiž vede k křehkým lámavým nehtům. Dále byste do jídelníčku měli zařadit potraviny s obsahem omega-3 mastných kyselin, které nehty posilují, jejich seznam je již uveden výše. Obecně by váš jídelníček měl být bohatý na bílkoviny, protože z nich jsou nehty tvořeny. Pokud potřebujete nehty zpevnit, aby se nelámaly, jsou také vhodné borůvky, které obsahují antioxidanty, které chrání buňky v těle, včetně těch vlasových a nehtových. Rovněž pomohou i obilné výrobky, mají v sobě cenné minerály, které nehty zpevní. Pakliže máte na nehtech svislé rýhy, značí to nedostatek hořčíku. Mezi nejlepší zdroje tohoto minerálu patří banány, pomeranče, brambory, špenát a celozrné výrobky.

Promotion
Promotion
Promotion
Promotion
Promotion
Promotion
Promotion

Roční předplatné Svět Ženy

Svět ženy
Promotion
Promotion
Promotion
Promotion