Zpátky do plavek! 5 potravin, které zrychlí váš metabolizmus

1. Chilli

Chilli papričky různého druhu zrychlují metabolizmus především proto, že látka způsobující jejich pálivost – kapsaicin – zvyšuje vnitřní teplotu těla, podporuje srdeční činnost a oběhovou soustavu. Pálivá jídla navíc snižují chuť k jídlu!

Recept: Bylinková ryba se salátem

2. Nepražené kakao

Nepražené kakao je plné minerálů a antioxidantů. Také podporuje krevní oběh, stimuluje enzymy v zažívacím traktu, snižuje pocit hladu a reguluje hladinu krevního cukru. „Na rozdíl od klasického praženého kakaa je to nepražené lehce stravitelné a také podporuje funkci břišní slinivky,“ uvádí Sabina Doskočilová z vitariánského bistra Raw Deli.  

Recept: Supersnadné kakaové řezy

3. Chia semínka

Díky vysokému obsahu omega-3 nenasycených mastných kyselin, vlákniny a bílkovin potlačují hlad a podporují produkci glukagonu – hormonu, který pomáhá v lidském organizmu spalovat tuky. Jejich schopnost několikanásobně zvětšit svůj objem je vítaným bonusem, pokud chcete tělo na nějakou dobu zasytit. 

Recept: Mandlový pudink s chia semínky

4. Listová zelenina

Listová zelenina obsahuje velké množství smaragdově zeleného pigmentu – chlorofylu, který se svým složením podobá lidské krvi. „Zlepšuje vzhled a hydrataci kůže, čistí krev a lymfatický systém, což opět podpoří zrychlení metabolizmu,“ popisuje Doskočilová.

Recept: Špenátové palačinky

5. Červená řepa

Má příjemnou zemitou chuť, krásně zářivou barvu a už naše babičky věděly, že je dobrá na čištění krve, a tím také posiluje kardiovaskulární systém. Přestože je v ní dost cukru, má nízký glykemický index a je vhodná také pro ty, kteří si musí hlídat hladinu krevní glukózy.

Recept: Chřestový salát s chorizem a červenou řepou

@svetzeny