Reklama
Foto: Wikipedia

Pražané víc než Brňané, na internetu víc než v obchodech... Kolik Češi utrácejí za Velikonoce?

Velikonoční svátky jsou příležitostí, jak se potkat s příbuznými, užít si sváteční atmosféru, rozveselit děti a… utratit peníze. Víte, kolik nás Velikonoce stojí?

Minulý rok zaplatili Češi během velikonočního týdne kartou více než 1 mld. Kč. V loňském roce se zároveň skokově zvýšil objem prostředků utracených na internetu, a to o 86 %, na téměř 3 miliony Kč. Nejvíce před Velikonocemi na internetu utrácejí mladší rodiny, následovány svobodnými lidmi a studenty. Sváteční chování Čechů zmapoval projekt Životní etapy.

„Díky vyhodnocování několika různých zdrojů dat jsme schopni velmi dobře zmapovat životy a chování nejen našich klientů, a to jak podle věku, tak podle životních situací. Víme tak například, že za potraviny ve velikonočním týdnu utratí bezhotovostně nejvíce starší rodiny, a to v průměru 1567 Kč,“ řekla Monika Hrubá, vedoucí výzkumu České spořitelny. Naopak nejmíň utratí studenti, kteří do jídla na Velikonoce investují pouze 709 Kč.

Zajímavé výsledky nabízí i průzkum velikonočních zvyklostí. Podle očekávání lidé z velikonočních tradic nejvíce udržují malování vajíček a koledování mezi příbuznými. Necelá polovina z nich plete i pomlázku a zhruba třetina chodí na koledu také mimo rodinu. Půst před Velikonocemi však dodržuje pouze 9 % dotázaných a 7 % respondentů nedodržuje žádné zvyky. Tradice se udržují nejvíce v rodinách, jen s výjimkou držení půstu, kde vedou mladí lidé bez rodiny a senioři.

Téměř dvě pětiny lidí na velikonoční svátky kupují 21 až 30 vajec. Zhruba třetina pak kupuje 11 až 20 vajec a pětina kupuje více než 31 vajec. Tři čtvrtiny respondentů tráví Velikonoce doma, 11 % u příbuzných a 10 % na chatě, do zahraničí se nejezdí. Nejčastěji si lidé na Velikonoce zvou na návštěvu babičky a dědečky. Právě babičky jsou nejštědřejšími velikonočními dárci, následují je maminky a dědečkové.

A jak se chováme ke koledníkům? Téměř 90 % mladších i starších rodin pozve domů buď všechny, nebo alespoň některé koledníky. Naopak nejméně vstřícní jsou mladí a lidé bez rodin. Jen dvě pětiny z nich pozvou dál všechny koledníky a téměř jedna třetina z nich nepustí dál nikoho. Dětští koledníci nejčastěji dostávají sladkosti a vajíčka. Dospělí koledníci nejčastěji dostanou alkohol a vajíčka. 

Udržet rodinné finance pod kontrolou, lépe sledovat své výdaje i hledat úspory může lidem pomoci služba Moje zdravé finance.

Kýchání do země, sbírání uhlíků… Tohle je 8 legračních velikonočních zvyků
VIDEO: Velikonoční DIY vejce 5x jinak
Za Velikonocemi do středu Evropy
TwitterFacebookTisknoutTisknout

Babí léto na vinicích: 5 (ne)tradičních tipů, kam se na jihu Moravy vydat

Babí léto na vinicích: 5 (ne)tradičních tipů, kam se na jihu Moravy vydat

Poslední letní paprsky jsou ideální příležitostí k tomu vydat se s ...

Selfie jako identifikátor rakoviny. Nová aplikace bude zachraňovat životy.

Selfie jako identifikátor rakoviny. Nová aplikace bude zachraňovat životy.

Většina z nás selfie miluje. S parádním make-upem, oblečením a ...

Zažijte perfektní relax v prosluněném v Maďarsku! Jezero Hévíz léčí tělo i duši

Zažijte perfektní relax v prosluněném v Maďarsku! Jezero Hévíz léčí tělo i duši

To, že si do lázní jezdí odpočinout jen starší dámy, už dávno ...

7 zdravotních benefitů, které nám přináší sex

7 zdravotních benefitů, které nám přináší sex

Většina z nás vnímá sex jako symbol společné lásky, akt k ...

 Braňte svoji krásu: Osvěžující domácí maska

Braňte svoji krásu: Osvěžující domácí maska

Jste unavená, vystresovaná a vaše pleť to těžce odnáší? Nenechte si ...

Babí léto na vinicích: 5 (ne)tradičních tipů, kam se na jihu Moravy vydat

Babí léto na vinicích: 5 (ne)tradičních tipů, kam se na jihu Moravy vydat

Poslední letní paprsky jsou ideální příležitostí k tomu vydat se s ...

Selfie jako identifikátor rakoviny. Nová aplikace bude zachraňovat životy.

Selfie jako identifikátor rakoviny. Nová aplikace bude zachraňovat životy.

Většina z nás selfie miluje. S parádním make-upem, oblečením a ...

Reklama
PŘIHLÁSIT K ODBĚRU NEWSLETTERU
X
Přihlášení k odběru newsletterů
* povinná pole
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama