Reklama
Foto: Unsplash

Nejmódnější barvou je „růžová mileniálů“, ale jak vlastně vypadá?

Růžovou barvu mileniálů můžete vidět všude – na jejich Instagramu, v obchodech s kosmetikou nebo oblečením. Designéři růžovou teď chytře využívají, protože je jí mladá generace posedlá. A přitom to začalo nevinně – jedním americkým filmem.

Ve zkratce

O co jde? O růžovou barvu.
Jakého odstínu? Představte si něco mezi růžovou a „pleťovou“ pastelkou.
Jak přesně vypadá? Nikdo neví, všichni ji vnímají jinak, přitom trochu stejně.
Takže jde o několik barev? Ano, ale všechno jsou to odstíny růžové.
Říká se jí růžová mileniálů? Ano, v angličtině millenial pink nebo také tumblr pink.

clem-onojeghuo-131805

Síla filmu

Všechno to začalo v roce 2014, když do kin přišel americký film Grandhotel Budapešť režiséra Wese Andersona. Ten je mezi milovníky filmu známý svou typickou retro obrazovou architekturou a kostýmy. Film zbarvil do pastelových barev, přitom nejvíc využíval růžovou, kterou se pyšnila i omítka samotného Grandhotelu.

rich-tervet-220708

Další úspěchy téhle barvy už jen následovaly. V roce 2015 přišel na trh nový iPhone ve variantě „rose gold“. Tentýž rok firma Pantone, jejíž patentovaný barevný systém využívá řada celosvětových firem, nasadila růžové titul barvy roku. Byla všude.

Kdo ji nemá v šatníku, není in

Výši její popularity dokazuje i fakt, že se její cestou vydávají mnozí haute couture návrháři, mezi nimi například Marc Jacobs, Chanel, Valentino, Acne Studios nebo Ryan Roche. Díky nim se pak barva dostává i do nadnárodních řetězců, které jsou známé svým „kopírováním“ designových kolekcí. Ty si totiž mladá generace může dovolit.

Fabiana Faria z newyorského butiku Coming Soon ví, co na zákazníky funguje: „Z tohohle zeleného kousku jsme nadšení, ale už měsíce leží na místě. Když vystavím něco růžového, cokoli, hrozně rychle to zmizí,“ prozradila pro New York Magazine.

Svět přes růžové brýle

Když si do vyhledávání na Instagramu zadáte hashtag „millenial pink“ nebo „baby pink“, vyskočí na vás fotky letních šatů, kšiltovek, tenisek, bižuterie, pivoněk, fasád domů nejen z londýnského Notting Hillu, přebalů knih, nábytku a další dekorace, neonových nápisů nebo manikúry. Pokud chcete sledovat trendy, podobný snímek u vás na profilu nesmí chybět. Mileniálům je úplně jedno, kterou věc si vyberete…

milenialova-ruzova

Sezona růžových vín je tady! Víte, jak je degustovat nebo které odrůdy si v obchodě vybrat?
3x letní outfit podle Reese Witherspoon
TwitterFacebookTisknoutTisknout

Fotogalerie: Tyto večírkové outfity v sametu musíte mít

Fotogalerie: Tyto večírkové outfity v sametu musíte mít

Snad žádný měsíc v roce není opředen tak slavnostní atmosférou jako ...

Už máte v botníku Biker Boots? Vybrali jsme pro vás 15 kousků!

Už máte v botníku Biker Boots? Vybrali jsme pro vás 15 kousků!

Přestože dříve bikery patřily spíše majitelkám rychlých strojů, dnes ...

3 módní kousky, které na podzim musíte mít

3 módní kousky, které na podzim musíte mít

Léto už je nenávratně pryč, a tak je potřeba zase obnovit váš ...

4 důvody, proč zase nosit ledvinku

4 důvody, proč zase nosit ledvinku

Módním hitem letošního podzimu se jednoznačně stala kapsička kolem pasu. Ledvinku, ...

Nejste šťastní? Chce to restart limbického systému, tvrdí Lenka Lipenská.

Nejste šťastní? Chce to restart limbického systému, tvrdí Lenka Lipenská.

Když přestane fungovat počítač z nevysvětlitelných důvodů, nejjednodušší...

Chcete větší rty? Zkuste tyto tříminutové triky!

Chcete větší rty? Zkuste tyto tříminutové triky!

Plné kypré rty jsou jednoduše sexy. Ne všechny z nás ale mají to ...

Jak vztahu prospívá spánek bez oblečení?

Jak vztahu prospívá spánek bez oblečení?

Možná nejste zvyklí na to spát nazí. Výsledky průzkumů vás ale ...

Chuť Asie na talíři: Tyto dva recepty si 100% oblíbíte

Chuť Asie na talíři: Tyto dva recepty si 100% oblíbíte

Stereotyp v kuchyni? Nechte se inspirovat exotickými chutěmi. Možná, že budete překvapeny, jak ...

Reklama
PŘIHLÁSIT K ODBĚRU NEWSLETTERU
X
Přihlášení k odběru newsletterů
* povinná pole
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama