Přejít k hlavnímu obsahu

Nejmódnější barvou je „růžová mileniálů“, ale jak vlastně vypadá?

Růžovou barvu mileniálů můžete vidět všude – na jejich Instagramu, v obchodech s kosmetikou nebo oblečením. Designéři růžovou teď chytře využívají, protože je jí mladá generace posedlá. A přitom to začalo nevinně – jedním americkým filmem.

Ve zkratce

O co jde? O růžovou barvu.
Jakého odstínu? Představte si něco mezi růžovou a „pleťovou“ pastelkou.
Jak přesně vypadá? Nikdo neví, všichni ji vnímají jinak, přitom trochu stejně.
Takže jde o několik barev? Ano, ale všechno jsou to odstíny růžové.
Říká se jí růžová mileniálů? Ano, v angličtině millenial pink nebo také tumblr pink.

clem-onojeghuo-131805

Síla filmu

Všechno to začalo v roce 2014, když do kin přišel americký film Grandhotel Budapešť režiséra Wese Andersona. Ten je mezi milovníky filmu známý svou typickou retro obrazovou architekturou a kostýmy. Film zbarvil do pastelových barev, přitom nejvíc využíval růžovou, kterou se pyšnila i omítka samotného Grandhotelu.

rich-tervet-220708

Další úspěchy téhle barvy už jen následovaly. V roce 2015 přišel na trh nový iPhone ve variantě „rose gold“. Tentýž rok firma Pantone, jejíž patentovaný barevný systém využívá řada celosvětových firem, nasadila růžové titul barvy roku. Byla všude.

Kdo ji nemá v šatníku, není in

Výši její popularity dokazuje i fakt, že se její cestou vydávají mnozí haute couture návrháři, mezi nimi například Marc Jacobs, Chanel, Valentino, Acne Studios nebo Ryan Roche. Díky nim se pak barva dostává i do nadnárodních řetězců, které jsou známé svým „kopírováním“ designových kolekcí. Ty si totiž mladá generace může dovolit.

Fabiana Faria z newyorského butiku Coming Soon ví, co na zákazníky funguje: „Z tohohle zeleného kousku jsme nadšení, ale už měsíce leží na místě. Když vystavím něco růžového, cokoli, hrozně rychle to zmizí,“ prozradila pro New York Magazine.

Svět přes růžové brýle

Když si do vyhledávání na Instagramu zadáte hashtag „millenial pink“ nebo „baby pink“, vyskočí na vás fotky letních šatů, kšiltovek, tenisek, bižuterie, pivoněk, fasád domů nejen z londýnského Notting Hillu, přebalů knih, nábytku a další dekorace, neonových nápisů nebo manikúry. Pokud chcete sledovat trendy, podobný snímek u vás na profilu nesmí chybět. Mileniálům je úplně jedno, kterou věc si vyberete…

milenialova-ruzova